مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 03:152021-09-17بين الملل

جعبه سیاه آمریکا در افغانستان


آمریکایی ها تلاش می کنند تا مخاطبان خلأیی را که پس از خروج نظامیان این کشور احساس کرده و هر چیز ناخواستنی که در این سرزمین روی می دهد را به این خلأ نسبت دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سعدالله زارعی در روی فاجعه بار خود را نشان دهد آنگاه خواهید دید آنچه را فرصت می پندارید سرابی بیش نیست و به زودی تهدیدات داخلی افغانستان به تهدیدات منطقه ای و بین المللی تبدیل می شوند.

البته در این بین تحلیل های دیگری هم وجود دارند.

درخصوص این مسائل گفتنی هایی است: 1- طالبان مدل حکومتی خاصی را مطرح کرده است و همه اعضا و هواداران آن نیز از این مدل حکومتی حمایت می کنند.

آیا طالبان توان فیزیکی تحقق مدل مدنظر خود یعنی امارت اسلامی افغانستان را دارد ؟ طالبان فعلاً نیروی معارض قدرتمندی در داخل این کشور ندارد تا با ملاحظه آن از مدل حکومتی خویش دست بکشد.

در اینجا سؤال این است که پس چرا تاکنون و علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فرار اشرف غنی- در 24 مرداد - و تصرف کابل توسط طالبان، حکومت مدنظر آن یعنی امارت اسلامی رسماً اعلام نشده و دولت هم ذیل عنوان دولت افغانستان خود را معرفی کرده، پاسخ به این سؤال بسیار مهم است.

طالبان به احتمال زیاد درپی آن است که در آینده نه چندان دور مدل حکومتی خود را علنی و اجرایی کند اما بالاخره این تأخیر معنای خاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جعبه سیاه آمریکا در افغانستان

جعبه سیاه آمریکا در افغانستان