مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 03:152021-09-17اقتصادي

کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه قارچ را هم گران کرد


قیمت کلش که ماده اصلی تشکیل دهنده بستر کشت قارچ است در کمتر از یک ماه، از 1500 تومان به 5000 تومان افزایش پیدا کرده است.

در کل مواد اولیه در طی یک سال اخیر، - 3 تا 4 برابر افزایش قیمت داشته اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به افزایش 4 برابری قیمت مواد اولیه تولید قارچ گفت: اینکه در حال حاضر قارچ کیلویی 60 هزار تومان به فروش می رسد، به دلیل کمبود این محصول و اهمیت شناخته شده قارچ در بالا بردن سیستم ایمنی و مقابله با کرونا است و این قیمت نتیجه سوء استفاده فروشندگان است.

محمد میری در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان تولید سالانه قارچ در خراسان رضوی اظهار کرد: سالانه بیش از 12 هزار و 500 تن قارچ در استان تولید می شود که بیش از 98 درصد استقبال مصرف کنندگان از قارچ دکمه ای است.

وی با بیان دلایل افزایش قیمت قارچ افزود: از عوامل موثر بر افزایش قیمت قارچ می توان به گرانی مواد اولیه، کمبود مواد اولیه، کاهش تولید در فصل تابستان و سوء استفاده فروشندگان از کمبود قارچ و بالا بردن قیمت ها در بازار اشاره کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه بیان کرد: قیمت کلش که ماده اصلی تشکیل دهنده بستر کشت قارچ است در کمتر از یک ماه، از 1500 تومان به 5000 تومان افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه قارچ را هم گران کرد

کرونا و افزایش قیمت مواد اولیه قارچ را هم گران کرد