موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 00:102021-09-17اقتصادي

رویترز: با وجود تحریم ها فروش محصولات نفت ایران بیشتر شده است


خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که با وجود تحریم های اعمال شده علیه ایران در حوزه انرژی، این کشور در فروش سوخت و محصولات پتروشیمی بازار پررونقی را تجربه کرده است.

- ، رویترز در گزارشی اعلام کرد که در سال های اخیر و با وجود تحریم های اعمال شده علیه ایران در حوزه انرژی، این کشور در فروش سوخت و محصولات پتروشیمی بازار پررونقی را تجربه کرده است و در صورت لغو تحریم های آمریکا، ایران به راحتی می تواند به بازار آسیا و اروپا بازگردد.

این گزارش می گوید هرچند تحریم های نفتی آمریکا، بازار نفت خام را برای ایران با چالش روبرو کرد، ولی ردیابی فروش سوخت و محصولات پتروشیمی از سوی کشورها کاری دشوار است و به راحتی نمی شود مانع اقدام کشورها برای فروش محصولات خود شد.

به گفته نویسنده این گزارش، آمار وزارت نفت و بانک مرکزی ایران نشان می دهد که تهران در سال 2020 حدود 20 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر کرده که دو برابر ارزش نفت خام صادراتی است.

در همین ارتباط نیز حمید حسینی ، عضو هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان محصولات نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفته است: جهان وسیع است و راه های دور زدن تحریم ها هم بی پایان است.

بر اساس این گزارش، صادرات بنزین ایران در سال 2020 حدود سه میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال قبل از آن رقم قابل توجهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: با وجود تحریم ها فروش محصولات نفت ایران بیشتر شده است

رویترز: با وجود تحریم ها فروش محصولات نفت ایران بیشتر شده است