مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 23:502021-09-17سياسي

«ایران» در شعر شهریار ایران


شهریار در سال 1325 در مورد خروج نیروهای شوروی از تبریز و شکست توطئه تجزیه طلبی فرقه دموکرات آذربایجان به هدایت و حمایت شخص استالین سروده است: - یادآوری اشعار او در ستایش ایران تنها از این رو نیست که بدانیم تا چه پایه شاعری ملی بود و نگاه ملی داشت، بلکه شناخت عاطفه و آگاهی شهریار نسبت به وطن و یادآوری پاسخ هایش به جدایی طلبان دورانش برای امروز بسیار مهم و درس آموز است.

چراکه امروز بر خلاف گذشته، سرویس های اطلاعاتی و امنیتی برخی قدرتهای منطقه و جهانی حمایت از تجزیه طلبی را به صورت مخفیانه و غیرمستقیم در دستور کار دارند.

در دوران شهریار اما حمایت از تجزیه طلبی از سوی دشمن خارجی صریح و بی پرده بود.

شوروی فرقه تجزیه طلب دموکرات آذربایجان را ایجاد کرد و با این ابزار تبریز را اشغال کردند که شرح درد ماجرا و جنایتهایی که کردند در این مجال نمی گنجد اما لازم است این قصه را به دقت دنبال کنیم و بر پایه آنچه رفت، داستان ها نوشته شود و فیلم و سریال ساخته شود تا امروزیان شرح مقاومت های مردم تبریز بدانند و درایت احمد قوام را دریابند که سیاستمدار بزرگ شرق لقب گرفت.

در ماجرای ایستادگی قوام، نخست وزیر وقت، در برابر سفیر تام الاختیار شوروی، مذاکرات سنگینش در مسکو برای حل این بحران و فضاسازی سیاسی او در داخل کشور در برابر تخریبها و تهدیدهای احز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایران» در شعر شهریار ایران

«ایران» در شعر شهریار ایران