مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 22:452021-09-17حوادث

تنها درختان خشک و آفت زده در جنگل ها می سوزند؟


در حالی آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور سال ها است که به یکی از بزرگترین نگرانی ها برای حفظ منابع طبیعی و تنوع زیستی تبدیل شده است که فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها می گوید: - در حالی آتش سوزی جنگل ها و مراتع کشور سال ها است که به یکی از بزرگترین نگرانی ها برای حفظ منابع طبیعی و تنوع زیستی تبدیل شده است که فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها می گوید: درختان تنها در پنج درصد از مساحت عرصه هایی که درگیر حریق می شوند، از بین می روند و بیششتر آن ها خشک و آفت زده هستند اما دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور تاکید می کند که آتش سوزی صدمات بسیار شدیدی را به اکوسیستم های جنگلی وارد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حفاظت از جنگل ها همواره یکی از مهم ترین موضوعات و مباحث زیست محیطی در دنیا به ویژه در ایران است که تنها هفت درصد از مساحت کل آن را پوشش جنگلی تشکیل می دهد و آتش سوزی در این عرصه ها نگرانی هایی را به دنبال دارد.

در این میان فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها درباره میزان درختانی که در حریق های جنگلی از بین می رود، آماری را ارایه داده که با واکنش دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور روبه رو شده است.

سرهنگ رضا اکبری - فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - به ایسنا می گوید: طی 10 سال اخیر متوسط مساحت عرصه های مناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها درختان خشک و آفت زده در جنگل ها می سوزند؟

تنها درختان خشک و آفت زده در جنگل ها می سوزند؟