مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 15:502021-09-17بين الملل

وعده کمک آمریکا به اسراییل برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی


وزیر خارجه ایالات متحده می گوید که واشنگتن از کشورهای منطقه و جهان می خواهد تا به پیروی از امارات متحده عربی، بحرین و مراکش در مسیر عادی سازی روابط با اسراییل گام بردارند.

- به نقل از آناتولی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه در سخنانی در یک نشست مجازی وعده داد که دولت واشنگتن به عادی سازی روابط اسراییل با شمار بیشتری از کشورهای جهان اسلام و جهان عرب کمک خواهد کرد.

وی که این اظهارات را در نخستین سالروز امضای توافقنامه آبراهام بیان می کرد، مدعی شد که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به تلاشهای موفقیت آمیز (!) دولت پیشین برای حفظ روند رو به جلوی عادی سازی [روابط با اسراییل] ادامه خواهد داد و درصدد تقویت پیوندهای رو به رشد اسراییل با مراکش، با بحرین، با امارات متحده عربی و همچنین با سودان است، کشورهایی که توافقنامه های آبراهام را امضا کرده اند و کوزوو که در ابتدای سال جاری روابط خود با اسراییل را برقرار کرد .

بلینکن در یک مراسم مجاری با حضور همتایان خود از رژیم صهیونیستی و کشورهای بحرین، امارات و مراکش ادعا کرد: ما کشورهای بیشتری را به پیروی از امارات، بحرین و مراکش تشویق خواهیم کرد.

ما می خواهیم که قلمرو دیپلماسی مسالمت آمیز را گسترده تر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده کمک آمریکا به اسراییل برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی

وعده کمک آمریکا به اسراییل برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی