مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 11:252021-09-17سياسي

نمایندگان در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند/ استقلال قوه مجریه حفظ شود


بایستی کار به گونه ای باشد که قوه مجریه با استقلال کامل مدیران را انتخاب کند و نمایندگان مردم در قوه مقننه با تعامل در عزل و نصب مدیران قوه مجریه دخالت نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آ باد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر رعایت تفکیک قوی در سطح ملی و استانی اظهارکرد: تفکیک قوی و در عین حال هماهنگی و تعامل قوی جزو قانون اساسی است و رعایت استقلال ضروری است، تفکیک قوا باید به گونه ای باشد که مردم به معنای حقیقی کلمه باور داشته باشند که هیچ عاملی جز رای مردم در انتخابات تاثیر نداشته است.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کسانی که در قوه مقننه هستند نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند، یعنی به این باور برسیم که اگر سه رییس دستگاه در استان داوطلب نمایندگی شدند چیزی غیر از رای مردم دخالتی نداشته است و روزی که دستگاه های اجرایی بتوانند به چنین حالتی نائل شوند آن روز آرمان مردم و نظام برآورده شده است.

امام جمعه خرم آباد گفت: چنین آرمانی با انتخاب مدیری در رییس قوه مجریه و مدیرانی که از تعهد، تخصص، استقلال، دانایی، توانایی، آگاهی و بصیرت در انجام کارها برخوردار باشد محقق می شود، زیرا هر مدیری نمی تواند چنین اطمینانی به مردم بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایندگان در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند/ استقلال قوه مجریه حفظ شود

نمایندگان در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند/ استقلال قوه مجریه حفظ شود