مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 11:202021-09-17سياسي

موسوی: همه اضلاع «مربع قدرت شرق» کامل شد


سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که با پیوستن رسمی ایران به سازمان همکاری شانگهای همه اضلاع «مربع قدرت شرق» کامل شد.

- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که با پیوستن رسمی ایران به سازمان همکاری شانگهای همه اضلاع مربع قدرت شرق کامل شد.

سید نظام الدین موسوی در گفت وگو با ایسنا در توضیح اهمیت پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای، تاکید کرد: در سازمان شانگهای کشورهای مختلف آسیایی حضور دارند که تاکنون روسیه، چین و هند مهمترین آنها بودند و اکنون با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این سازمان ضلع چهارم مربع قدرت شرق نیز کامل شد.

وی افزود: سه قدرت قبلی حاضر در سازمان شانگهای، به لحاظ اقتصادی و نظامی جایگاه بالایی در سطح جهانی دارند اما پیوستن ایران به این سازمان به عنوان قدرت چهارم با توجه به موقعیت سوق الجیشی، ذخایر انرژی و بویژه اثرگذاری سیاسی و معنوی آن در جهان اسلام، به لحاظ راهبردی حائز اهمیت فراوان است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تشریح اهداف و ابعاد تعاملات موجود در سازمان شانگهای گفت: این سازمان بر خلاف نمونه غربی آن یعنی سازمان آتلانتیک شمالی(ناتو) صرفا” یک پیمان نظامی و امنیتی نیست بلکه در طی زمان ابعاد مختلفی از همکاری در حوزه های مختلفی چون اقتصادی، تجاری، فرهنگی، انرژی و نیز مقابله با تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسوی: همه اضلاع «مربع قدرت شرق» کامل شد

موسوی: همه اضلاع «مربع قدرت شرق» کامل شد