مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 11:152021-09-17سياسي

رییسی: راه حل مسائل افغانستان، فقط گفتگو بین افغان هاست


رییس جمهور با یادآوری نتایج حضور 20 ساله آمریکایی ها در افغانستان از جمله گسترش بی ثباتی، تا کید کرد: راه حل مسائل افغانستان، تنها از طریق گفت و گو بین افغان ها امکان پذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آیت الله که در حاشیه بیست و یکمین نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، اظهارداشت: تاریخ افغانستان درس بزرگی درباره مقاومت مردم این کشوردر برابر حضور دخالت خارجی به ما می دهد، مردم افغانستان ثابت کردند که نمی پذیرند کشوری خارجی سرنوشت آنها را رقم بزند.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه مسئولیت بسیار مهمی در این برهه تاریخی افغانستان دارند، تصریح کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا مردم و گروه های این کشور بتوانند تعاملی مثبت و مسالمت آمیز داشته باشند و بتوانند مسیر آینده کشور خود را به درستی ترسیم کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: ما معتقدیم زمانی صلح در افغانستان پایدار خواهد شد که دولت و ارکان حاکمیت بازتاب دهنده ترکیب جامعه افغانستانی باشد و تمامی اقوام و گروه های این کشور به طور واقعی احساس کنند شراکتی اثرگذار و متناسب با وزن خود در دولت دارند و حاکمیت مبتنی بر رای و نظر مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: راه حل مسائل افغانستان، فقط گفتگو بین افغان هاست

رییسی: راه حل مسائل افغانستان، فقط گفتگو بین افغان هاست