مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 08:202021-09-17اقتصادي

محلول افزایش ماندگاری میوه تا دو برابر تولید شد


محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید یک پوشش خوراکی برای کاهش چشمگیر ضایعات بخش کشاورزی و افزایش طول عمر دو برابری میوه شدند.

- جی پلاس، منوچهر بهزادی، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار داشت: از آنجایی که سالانه نزدیک به 30 درصد از محصولات کشاورزی در ایران و جهان در مراحل مختلف تولید تا مصرف از بین می رود موفق شدیم یک محلول کاهش دهنده ضایعات بخش کشاورزی تولید کنیم.

مهر نوشت؛ وی ادامه داد: البته زیان های مالی تنها بخشی از مشکلات پیرامون این معضل است و اتلاف سالانه میلیاردها متر مکعب آب و منابع انرژی به کار رفته برای این محصولات و نیز تولید میلیون ها متر مکعب گازهای گلخانه ای ناشی از دفن این محصولات در محیط زیست از سایر پیامدهای متعاقب این چالش به شمار می رود.

بهزادی با بیان اینکه این محلول می تواند ماندگاری میوه را به میزان دو برابر افزایش دهد، خاطر نشان کرد: با پوشش دهی میوه و صیفی جات به وسیله این محلول، میزان ضایعات ناشی از اکسیداسیون طبیعی، قارچ زدگی تا 50 درصد کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه تا کنون برای ماندگاری میوه از پوشش های روغنی همچون پارافین استفاده شده، افزود: البته به دلیل عدم امکان پوشش دهی بسیاری از محصولات کشاورزی با پارافین نیاز به چنین محلولی حس می شد زیرا پارافین ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلول افزایش ماندگاری میوه تا دو برابر تولید شد

محلول افزایش ماندگاری میوه تا دو برابر تولید شد