مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-17بين الملل

انتقاد چین از توافق ارائه زیردریایی های اتمی به استرالیا


نخست وزیر استرالیا امروز جمعه ضمن رد انتقادهای چین از ائتلاف جدید کشورش با آمریکا در زمینه زیردریایی های هسته ای گفت، اهمیتی به این که جو بایدن اخیرا در یک کنفرانس خبری نام وی را فراموش کرد، - نخست وزیر استرالیا امروز جمعه ضمن رد انتقادهای چین از ائتلاف جدید کشورش با آمریکا در زمینه زیردریایی های هسته ای گفت، اهمیتی به این که جو بایدن اخیرا در یک کنفرانس خبری نام وی را فراموش کرد، نمی دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین اخیرا واکنشی خشمگینانه به برگزاری یک کنفرانس خبری مجازی از سوی جو بایدن، بوریس جانسون و اسکات موریس، رهبران آمریکا، انگلیس و استرالیا با هدف اعلام انعقاد یک ائتلاف نظامی سه جانبه بین کشورهای آنها نشان داد؛ ائتلافی که قرار است به استرالیا ناوگانی متشکل از دست کم هشت زیردریایی هسته ای ارائه کند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این مساله گفت اینکه آمریکا و انگلیس به صادر کردن تکنولوژی هسته ای بپردازند شدیدا غیرمسئولانه است.

اسکات موریسون در مصاحبه ای با یک شبکه رادیویی گفت، استرالیا خواستار تقویت صلح و ثبات در منطقه هند-اقیانوسیه است.

او بیان کرد: هر کاری که ما با آمریکا انجام داده ایم هم راستا با شراکتها و روابط و ائتلافهایی که ما از قبل با آمریکا داشته ایم، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد چین از توافق ارائه زیردریایی های اتمی به استرالیا

انتقاد چین از توافق ارائه زیردریایی های اتمی به استرالیا