مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 17:452021-09-16بين الملل

استعفای وزیر خارجه هلند درپی بحران افغانستان


پس از آنکه اکثریت پارلمان هلند به این نتیجه رسید که وزیر خارجه این کشور در عملیات خارج کردن پناهجویان از افغانستان کوتاهی کرده است، این مقام هلندی از سمت خود کناره گیری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سیگرید کاگ وزیر امور خارجه هلند روز پنجشنبه درپی پس لرزه های خروج مفتضحانه آمریکا و متحدانش از ، استعفای این مقام هلندی پس از آن صورت گرفت که اکثریت پارلمان این کشور تشخیص دادند او وظیفه خارج کردن پناهجویان از افغانستان را به درستی انجام نداده است.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال 2001 در پاسخ به حملات 11 سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشت.

با تصرف سریع تر از حد انتظار کابل از سوی گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی نظم تسریع کردند و بامداد روز سه شنبه نهم شهریور، آخرین هواپیمای آمریکایی فرودگاه کابل را ترک کرد تا افغانستان از نیروهای اشغالگر خارجی تخلیه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استعفای وزیر خارجه هلند درپی بحران افغانستان

استعفای وزیر خارجه هلند درپی بحران افغانستان