مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 15:102021-09-16بين الملل

اتحادیه اروپا از توافق سه جانبه انگلیس-استرالیا-آمریکا خبر ندارد


اتحادیه اروپا امروز ضمن اظهار بی اطلاعی از توافقنامه همکاری سه جانبه لندن-کانبرا-واشنگتن، تاکید کرد که این اتحاد جدید هیچ گونه اثری بر روابط این اتحادیه با این سه کشور نخواهد داشت.

- به نقل از اسپوتنیک، پیتر استانو سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به اتحادیه اروپا در رابطه با اتحاد دفاعی جدید بین استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به (AUKUS) اطلاع داده نشده است، بنابراین این اتحادیه در حال حاضر برای دستیابی به جزییات بیشتر با شرکای خود در حال برقراری تماس است.

استانو همچنین ذکر کرد: ما البته باید این موضوع را در اتحادیه اروپا با کشورهای عضو (این سازمان) جهت ارزیابی پیامدهای آن، مورد بحث قرار دهیم.

دانا اسپینانت یکی دیگر از سخنگویان کمیسیون اتحادیه اروپا نیز تاکید کرد که اتحاد جدید هیچ تأثیری بر روابط این اتحادیه با این سه کشور نخواهد داشت.

پیشتر و در همین زمینه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، امروز پنجشنبه در پاسخ به سوالی در مورد توافقنامه همکاری سه جانبه جدید با استرالیا و آمریکا موسوم به (AUKUS) که باعث فسخ قرارداد ساخت زیردریایی توسط فرانسه برای استرالیا شده است، مدعی شد که روابط انگلیس و فرانسه بسیار محکم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه اروپا از توافق سه جانبه انگلیس-استرالیا-آمریکا خبر ندارد

اتحادیه اروپا از توافق سه جانبه انگلیس-استرالیا-آمریکا خبر ندارد