مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 14:252021-09-16اقتصادي

برداشت برنج صدری از شالیزارهای شهرستان کلات


مدیرجهاد کشاورزی کلات از برداشت برنج از سطح 800 هکتار از اراضی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود سال کم بارشی که در آن هستیم از هر هکتار به طور متوسط 2 و نیم تن برنج برداشت کردیم که عملکرد مطلوبی است.

- وحید عطار در گفت وگو با خبرنگار فارس در کلات با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود 800 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت برنج رفته است، اظهار کرد: با وجود سال کم بارشی که در آن هستیم از هر هکتار به طور متوسط  2 و نیم تن برنج برداشت کردیم که عملکرد مطلوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی کلات عنوان کرد: برنجی که در کلات کشت می شود برنج صدری بلند دم سیاه است که یکی از سالمترین و مرغوبترین برنج های کشور محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به هزینه های بالای کارگری گفت: با توجه به هزینه های بالای کارگری در زمان کاشت و برداشت، انتظار شالی کاران شهرستان از دولت، بالابردن ضریب مکانیزاسیون و استفاده از ادوات نوین در کاشت، داشت و برداشت شالی است که خوشبختانه تسهیلات خوبی در این زمینه وجود دارد و در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

عطار افزود: از طرفی بیمه شالیکاری با حمایت دولتی و افزایش سهم دولت در پرداخت حق بیمه از دیگر انتظارات به حق شالیکاران کلاتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت برنج صدری از شالیزارهای شهرستان کلات

برداشت برنج صدری از شالیزارهای شهرستان کلات