مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:502021-09-16سياسي

بعد نظارتی شوراها تضعیف شده است/انتصاب جدید در مجمع مطالبه گران مدیریت شهری


معاون فنی دادستانی دیوان محاسبات کل گفت: همدستی شوراها و شهرداری ها باعث شده که بُعد نظارتی از بین رفته و حقوق مردم نیز دچار تضعیف شده است.

- ، میران زاده معاون فنی دادستانی دیوان محاسبات کل در نشست ملی مطالبه گران مدیریت شهری اظهار کرد: مدت زمان زیادی صرف شد تا دیوان محاسبات کشور حق خود را مبنی بر داشتن صلاحیت به رسیدگی به اعمال مالی و فعالیت شهرداری ها تثبیت کند.

دیوان عدالت اداری سال گذشته بدون توجه به منابع اعتباری، نسبت به شکایت ها به صلاحیت تمام قد دیوان محاسبات رأی صادر کرد.

وی افزود: فرض قانون اساسی و مقننین بر این بود که با تأسیس شوراها و سپردن تکلیف و سرنوشت شهر و دادن برخی اختیارات به دست مدیران منتخب شوراها و همچنین با در نظر گرفتن بُعد نظارتی بر عملکرد شهرداری ها بتوانند حکم رانی مطلوبی را در حوزه مدیریت شهری ایجاد کنند چه بسا که مسئولی که مدیریت شهر را بر عهده می گیرد با پاسخگوی شوراها باشد.

میران زاده تصریح کرد: اگر در تحول تاریخی استقلال شوراها نگاهی بیاندازیم با همدستی شوراها و شهرداری ها مواجه می شویم که در پی آن بُعد نظارتی از بین رفته و حقوق مردم نیز دچار تضعیف شده است.

معاون فنی دادستانی دیوان محاسبات کل در نشست ملی مطالبه گران مدیریت شهری گفت: مطالبه گری برای مقابله با فساد امر شایسته ای ست اما رسیدگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد نظارتی شوراها تضعیف شده است/انتصاب جدید در مجمع مطالبه گران مدیریت شهری

بعد نظارتی شوراها تضعیف شده است/انتصاب جدید در مجمع مطالبه گران مدیریت شهری