مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:252021-09-16پزشكي

بروز ضایعات پوستی مانعی برای تزریق واکسن کرونا نیست


واکنش های پوستی به تنهایی نباید دلیلی برای صرف نظر کردن از دریافت واکسن کرونا باشد، به هیچ عنوان احتمال عوارض پوستی منعی برای واکسیناسیون نیست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، مشکلات پوستی مانند خارش، راش، کهیر و تورم می تواند در برخی از افراد پس از دریافت واکسن کرونا، ایجاد شود اما مشخص نیست که این واکنش ها چقدر شایع هستند یا اینکه با انجام واکسیناسیون بعدی آن علائم مجددا بازخواهند گشت یا خیر.

با این وجود؛ دکتر امیر امیدواربرنا متخصص پوست و مو در کرمانشاه معتقد است، واکنش های پوستی بعد از تزریق واکسن با توجه به اهمیت آن در حفظ سلامتی نباید دلیلی برای صرف نظر کردن از دریافت واکسن کرونا باشد، این عوارض پوستی اصلا اهمیت ندارد و نباید منعی برای واکسیناسیون شود.

وی با تأکید دوباره بر این موضوع که به هیچ عنوان احتمال عوارض پوستی منعی برای واکسیناسیون نیست، ادامه داد:کرونا و درمان های مرتبط به آن می تواند سبب ایجاد ضایعات پوستی شود، در کرونا حتی قبل از اینکه علائم تنفسی ظاهر می شود ممکن است ضایعاتی پوستی به شکل تاول و یا لکه های قرمز رنگی سطحی بدون خارش یا با خارش روی پوست  ایجاد شود.

امیدواربرنا تصریح کرد: در موارد حاد وقتی بیمار درگیری های تنفسی دارد، با استفاده داروهای مختلف ضایعات پوستی ایجاد می شود یا حتی پس ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز ضایعات پوستی مانعی برای تزریق واکسن کرونا نیست

بروز ضایعات پوستی مانعی برای تزریق واکسن کرونا نیست