مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:002021-09-16پزشكي

طرز تهیه شور بامیه


شور بامیه یکی از انواع شورها می باشد که می توانید به راحتی تهیه کنید زیرا بسیار ساده می باشد و مواد خاصی در تهیه آن استفاده نمی شود اما بامیه یکی از صیفی جات بسیار خوشمزه و مفید و سالم است که با آن انواع خورشت ها و پلوها و ترشی ها تهیه می شود.

- ابتدا باید بامیه ها را پاک کنید برای این کار ساقه ها را ببرید طوری قد بامیه ها را کوتاه کنید که مایع لزج آن خارج نشود وگرنه ترشی حالت لیز پیدا می کند در ادامه بامیه ها را خوب چندین بار بشورید سپس روی دستمال نخی پهن کنید تا کاملا خشک شود و اصلا نباید مرطوب باشد.

مرحله سوم: استرلیزه کردن حالا تا زمانی که بامیه ها در حال خشک شدن می باشند شیشه ها را باید استرلیزه کنید برای این کار شیشه ها را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 180 قرار دهید تا تمیز شود سپس بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: افزودن سرکه و آب بامیه ها را داخل شیشه ریخته و لا به لای آن کمی سیر و سبزی معطر بریزید حالا سرکه و آب و نمک را بنا به ذائقه خود تنظیم کنید و داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا به جوش بیاد سپس صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه شور بامیه حالا مخلوط تهیه شده را روی بامیه ها بریزید و درب آن را خوب محکم کنید و در جای تاریک و به دور از نور خورشید قرار دهید بعد از یک هفته شور بامیه ما آماده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه شور بامیه

طرز تهیه شور بامیه