مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-16بين الملل

عمران خان: جهان باید به طالبان وقت بدهد


نخست وزیر پاکستان معتقد است جهان باید با طالبان تماس بگیرد و به آن ها «انگیزه» بدهد تا در زمینه هایی مثل حقوق زنان و دولت فراگیر، اقدام عملی انجام دهند.

- نخست وزیر پاکستان معتقد است جهان باید با طالبان تماس بگیرد و به آن ها انگیزه بدهد تا در زمینه هایی مثل حقوق زنان و دولت فراگیر، اقدام عملی انجام دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصاحبه عمران خان، نخست وزیر پاکستان، با شکبه خبری سی ان ان که از اقامتگاه وی در اسلام آباد با این شبکه آمریکایی انجام شد، اولین گفت وگوی او با رسانه های بین المللی در پی به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان بود.

عمران خان گفت: طالبان اکنون تمام افغانستان را در اختیار دارد و اگر بتوانند به نوعی به سمت دولت فراگیر حرکت کنند و تمام دسته های مختلف را گرد آورند، افغانستان می تواند بعد از 40 سال به صلح برسد.

اما اگر کار خوب پیش نرود، اوضاع به آشوب کشیده می شود و ما هم بسیار نگران همین هستیم؛ بزرگ ترین بحران بشری، مشکل عظیم پناهجویان.

نخست وزیر پاکستان مدعی شد که طالبان برای جلوگیری از بحران، به دنبال کمک جامعه جهانی است و گفت که می توان از این خواست این گروه استفاده کرد تا آن را به سوی مشروعیت و حرکت به سمت درست سوق داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمران خان: جهان باید به طالبان وقت بدهد

عمران خان: جهان باید به طالبان وقت بدهد