مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 03:502021-09-16اقتصادي

راه اندازی فاز اول نیروگاه خورشیدی شناور در جنوب تهران


دانشیار گروه انرژی های نو و محیط زیست دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران گفت: فاز نخست نیروگاه خورشیدی شناور در کانال پساب تصفیه خانه جنوب تهران با ظرفیت تولیدی بالغ بر 400 کیلووات برق راه اندازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر رقیه قاسم پور در گفت وگو با ایسنا راه اندازی نیروگاه های شناور را در افزایش میزان بازدهی پنل های خورشیدی و تولید بیشتر مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: پنل های خورشیدی بر اثر قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب با پدیده گرم شدن و افزایش دما مواجه می شوند که این گرما به تدریج بازدهی پنل های خورشیدی را کاهش می دهد.

وی ادامه داد: از این رو کارشناسان بر آن شدند سیستمی را طراحی کنند تا پنل های خورشیدی هم زمان با تولید برق خنک شوند و میزان بازدهی افزایش یابد، بدین ترتیب ایده ایجاد نیروگاه های خورشیدی شناور را مناسب دانستند.

در این نیروگاه ها پنل های خورشیدی را بر روی سطوح آبی نظیر دریاچه ها نصب می کنند.

این دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، آب شور برخی دریاچه ها را مخرب پنل های خورشیدی دانست و گفت: با توجه به کم آبی کشور استفاده از نیروگاه های شناور را رویکرد مناسبی دانست، چون علاوه بر تولید برق مورد نیاز از تبخیر آب دریاچه ها هم جلوگیری می شود که در شرایط خشکسالی امروز کشور بسیار با اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی فاز اول نیروگاه خورشیدی شناور در جنوب تهران

راه اندازی فاز اول نیروگاه خورشیدی شناور در جنوب تهران