مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 03:152021-09-15بين الملل

استرالیا قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را فسخ می کند


دولت استرالیا اعلام کرد که در پی امضای توافقنامه همکاری سه جانبه با دولتهای انگلیس و ایالات متحده، تصمیم گرفته است که قرارداد 90 میلیارد دلاری ساخت زیردریایی با یک شرکت فرانسوی را فسخ کند.

- به نقل از اسپوتنیک، سران سه کشور ایالات متحده، انگلیس و استرالیا شامگاه چهارشنبه با اعلام امضای یک معاهده همکاری سه جانبه (AUKUS)، اعلام کردند که برنامه ساخت زیردریایی با سوخت هسته ای برای استرالیا نخستین پروژه مهم این ائتلاف جدیدالتأسیس خواهد بود.

در پی امضای این معاهده، استرالیا تصمیم گرفت که قرارداد خود با یک شرکت فرانسوی جهت ساخت زیردریایی را فسخ کند؛ قراردادی که ارزش آن بالغ بر 90 میلیارد دلار بود.

در همین ارتباط، شماری از وزرای استرالیا از جمله اسکات موریسون نخست وزیر این کشور روز پنج شنبه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که پیگیری فناوری زیردریایی با سوخت هسته ای به معنای آن است که استرالیا دیگر به برنامه ساخت زیردریایی متداول از رده تهاجمی با شرکت گروه نیروی دریایی [فرانسه] ادامه نخواهد داد .

طبق این بیانیه، تغییرات سریع در حوزه امنیت منطقه ای زیردریایی های متعارف را برای نیازهای عملیاتی ما در دهه های پیش رو نامناسب می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را فسخ می کند

استرالیا قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را فسخ می کند