مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 15:002021-09-15سياسي

اسکورت 5 هزار کشتی تجاری طی 13 سال گذشته


از سال 87 تاکنون 5 هزار کشتی تجاری را اسکورت کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتدبیر فرمودند که نیروی دریایی باید در دریای آزاد حضور داشته باشد، این آینده را برای خودمان ترسیم کردیم که چگونه حرکت کنیم تا به اینجا برسیم، گفت: سفرهای دریایی از این سال به فرموده فرمانده کل قوا شروع شد، ما یک جابجایی از خلیج فارس به سمت سواحل مکران داشتیم و به سمت دریانوردی در دریاهای آزاد رفتیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه شرایط دریا در دریای بسته مانند دریای خزر و یا دریای نیمه بسته مانند خلیج فارس کاملا از لحاظ شرایط جوی با هم متفاوت است، به طوری که طول امواج متفاوت است و شرایط خاص خود را دارند، افزود: دریانوردی در دریای آزاد تجهیزات خاص خود را می خواهد، دو ناوگروه به سمت آب های آزاد حرکت کردند، ما موظف شدیم امنیت خطوط مواصلاتی خود را فراهم کنیم.

امیر سیاری تصریح کرد: ما در دریای آزاد حضور داریم و ابعاد مختلفی را پوشش دادیم، حضور در خلیج عدن و باب المندب باعث شد تا به امروز 5 هزار کشتی تجاری را اسکورت کنیم و سالم به مقصد برسیم، امنیت اقتصاد کشور را توانستیم حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه رابطه مأموریت نیروی دریایی و اقتصاد کشور در اینجا معلوم می شود، افزود: نیروی دریایی ارتش در این مسیر پر خطر حدود 5 هزار کشتی را اسکورت کرده است، 255 درگیری داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکورت 5 هزار کشتی تجاری طی 13 سال گذشته

اسکورت 5 هزار کشتی تجاری طی 13 سال گذشته