مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 09:102021-09-15پزشكي

تولید داروی موثر در درمان آسم کودکان توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد


محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و تولید داروی موثر در درمان آسم کودکان بر پایه گیاهی شدند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و تولید داروی موثر در درمان آسم کودکان بر پایه گیاهی شدند.

دکتر حمید آهنچیان اظهار کرد: این دارو که به شکل شربت و با نام تجاری z- cough تولید شده و به ثبت اختراع نیز رسیده است از موثرترین داروهای گیاهی در درمان سرفه بیماران آسماتیک به شمار می رود.

دانشیار آلرژی و ایمونولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شربت گیاهی z- cough اثرات مثبتی برای بیماران آسم دارد، عنوان کرد: با توجه به اثرات مثبتی که برخی بیماران آسماتیک از داروهای گیاهی می گرفتند یک ارزیابی جامع در مورد داروهای گیاهی در آسم انجام شد.

رییس بخش آلرژی کودکان بیمارستان اکبرمشهد تصریح کرد: در فرایند تهیه و تولید این دارو، تمام منابع طب سنتی ایران شامل قانون ابن سینا و ذخیره خوارزمشاهی و.

در مورد بیماری آسم(ربو) بررسی شد و مقالات مربوط به طب گیاهی چینی و سایر کشورها نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ نسخه های مربوط به اطباءگیاهی قدیمی مشهد و داروهایی که به کودکان مبتلا به آسم تجویز شده بود که بیش از 17 نوع گیاه مختلف است و برای تولید این دارو مورد ارزیابی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی موثر در درمان آسم کودکان توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تولید داروی موثر در درمان آسم کودکان توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد