مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 23:152021-08-05بين الملل

رونمایی از طرح کنگره آمریکا برای افشای نقش ریاض در حملات 11 سپتامبر


بعد از گذشت 20 سال از حملات 11 سپتامبر، طرحی فراحزبی به کنگره آمریکا ارائه شده که نهادهای اطلاعاتی این کشور را ملزم به افشای اسنادی می کند که به نقش ریاض در این ماجرا می پردازند.

- به نقل از اسپوتنیک، باب منندز رییس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از ارئه طرحی فراحزبی خبر داد که مقام های اطلاعاتی این کشور را ملزم به بررسی و افشای اسناد محرمانه ای می کند که به نقش عربستان سعودی در حوادث 11 سپتامبر مربوط است.

به گفته وی، این لایحه مدیر سازمان اطلاعات ملی، دادستان کل و مدیر سیا را در اسرع وقت ملزم به انجام بررسی های کافی پیرامون همه اسناد محرمانه مرتبط با حادثه 11 سپتامبر می کند و چنانچه آنها نمی توانند برخی مدارک را از حالت طبقه بندی خارج کنند؛ باید توضیحی در این باره به کنگره ارائه کنند تا این مرجع قانونگذاری دست کم از وجود چنین مدارکی مطلع باشد.

این طرح که از حمایت خانواده قربانیان 11 سپتامبر برخوردار است؛ با مشارکت ریچارد بلومنتال نماینده دموکرات ایالت کنتیکت ارانه شده و تحت عنوان قانون شفافیت 11 سپتامبر شناخته می شود.

با گذشت 20 سال از حادثه 11 سپتامبر، نهایتاً یک دادخواست قضایی که عربستان سعودی را به همدستی در این حملات متهم می کند، تا حدی به نتیجه رسید؛ اما شمار زیادی از اسناد همچنان مهر و موم مانده اند و ایالات متح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از طرح کنگره آمریکا برای افشای نقش ریاض در حملات 11 سپتامبر

رونمایی از طرح کنگره آمریکا برای افشای نقش ریاض در حملات 11 سپتامبر