مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 21:452021-08-05بين الملل

اقدام جدید بایدن برای مداخله در امور داخلی چین


رییس جمهور آمریکا با صدور دستور تمدید حضور افراد دارای تابعیت هنگ کنگ در آمریکا، این اقدام را در راستای منافع واشنگتن در منطقه توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا روز پنجشنبه با تکرار ادعاها علیه وضعیت حقوق بشر در هنگ کنگ، دستوری را در این زمینه صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری در یک سال گذشته دموکراسی در هنگ کنگ را تضعیف کرده و آزادی رسانه ها در این منطقه خودمختار را سرکوب کرده است.

رییس جمهور آمریکا با ادعای حمایت تزلزل ناپذیر از مردم هنگ کنگ گفت، تأمین بهشتی امن برای آن ها در آمریکا، در راستای منافع ایالات متحده در منطقه است.

دولت آمریکا در راستای افزایش تنش با دولت چین، تحریم های بیشتری را علیه مقامات محلی هنگ کنگ وضع کرد و به شرکت های آمریکایی درخصوص فعالیت در این منطقه هشدار داد.

دولت چین نیز در واکنشی متقابل، اعلام کرد که تحریم هایی را علیه هفت نهاد و شهروند آمریکایی از جمله ویلبِر راس وزیر تجارت دوره دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا اعمال می کند.

وزارت خارجه چین افزود که تحریم های جدید، پاسخ مستقیم به تصمیم پیشین آمریکا در تحریم هفت مقام دفتر ارتباط هنگ کنگ بوده است.

علاوه برا این وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای تحریم های جدید آمریکا علیه این کشور به بهانه نقض حقوق بشر در هنگ کنگ را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام جدید بایدن برای مداخله در امور داخلی چین

اقدام جدید بایدن برای مداخله در امور داخلی چین