مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 17:552021-08-05بين الملل

رایزنی بلینکن و عبدالله درباره مذاکرات صلح افغانستان


آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی آشتی ملی افغانستان راه های تسریع مذاکرات صلح افغانستان و تحقق راه حل فراگیر سیاسی در این کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار مدعی پایبندی واشنگتن به حل و فصل سیاسی عادلانه و پایدار برای پایان یافتن به جنگ در افغانستان شد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که دو طرف همچنین درباره جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان برای تهدید آمریکا، متحدان و شرکای گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین از ادامه حملات طالبان و از دست دادن جان مردم بیگناه افغانستان و آواره شدن غیرنظامیان ابراز تاسف و بر محکومیت گسترده بین المللی این حملات تأکید کردند.

طرح خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان قرار است تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) تکمیل شود.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است نیرو های خود را قبل از 11 سپتامبر که سالگرد حمله تروریستی به آمریکا است از افغانستان خارج کند.

با این حال، در میان درگیری های شدید میان نیرو های دولت افغانستان و گروه طالبان و پیشروی های گسترده این گروه، نگرانی ها از آینده دولت افغانستان افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی بلینکن و عبدالله درباره مذاکرات صلح افغانستان

رایزنی بلینکن و عبدالله درباره مذاکرات صلح افغانستان