مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 09:552021-08-05اقتصادي

ساختار اشتغالزایی در یزد معیوب است/ تسهیلات فله ای راهگشا نیست


در حالی آمارها از نرخ بیکاری 14 درصدی استان یزد رونمایی کرده که همواره مسئولان و متولیان تولید و اشتغال این خطه از کویر از پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح های اشتغالزایی سخن گفته حال آنکه ساختار معیوب اشتغال یزد نیازمند بازنگری و تغییر است و نتوانسته اشتغالی پایدار ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال در دولت روحانی مشکلات اقتصادی زیادی ایجاد کرد که مهمترین آن افزایش سالانه نرخ بیکاری در استان از سال 92 تا امروز است که با رشد 2 برابری به 14 درصد رسیده است.

از دیگر مشکلات وام محوری برای ایجاد اشتغال که در بین فعالان اقتصادی به پول پاشی از آن یاد می شود، افزایش بیکاران بدهکار و تغییر وضعیت تولیدکنندگان به تولیدکننده بدهکار و گریز سرمایه گذاران از یزد است حال آنکه متولیان صنعت و معدن یزد از افزایش صدور مجوز و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خبر می دهند اما توجهی به ساختار اشتغال یزد مهاجرپذیر ندارند که باید برنامه و طرح محور باشد و پس از بررسی مورد حمایت قرار گیرد.

تسهیلات فله ای که برای اشتغال راهگشا نیست اشتغالزایی و تولید بخش های مختلفی دارد که تأمین مالی فقط یک جز آن محسوب می شود اما اینگونه که به نظر می رسد و برای همه قابل لمس است، تصویب صلواتی تسهیلات اشتغالزایی در کارگروه و نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار اشتغالزایی در یزد معیوب است/ تسهیلات فله ای راهگشا نیست

ساختار اشتغالزایی در یزد معیوب است/ تسهیلات فله ای راهگشا نیست