مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 08:252021-08-05پزشكي

کاهش مصرف سیگار با تحریک غیرتهاجمی مغز


تحریک غیرتهاجمی مغز مانند تحریک مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای( rTMS) به کاهش تعداد دفعات سیگار کشیدن در افراد وابسته به نیکوتین کمک می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی تحریک غیرتهاجمی مغز مانند تحریک مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای( rTMS) به کاهش تعداد دفعات سیگار کشیدن در افراد وابسته به نیکوتین کمک می کند.

به نقل از نوروساینس نیوز تحریک قشر خلفی جانبی پیش پیشانی با تحریک مکرر مغناطیسی فراجمجمه ای به میزان قابل توجهی تعداد دفعات سیگار کشیدن را کاهش می دهد.

یک بررسی اصولی جدید از آزمایش های کنترل شده تصادفی، شواهدی پیدا کرده است که تحریک غیرتهاجمی مغز ممکن است تعداد دفعات مصرف سیگار(تعداد سیگار در روز) در افراد سیگاری وابسته به نیکوتین را کاهش دهد.

نیکوتین می تواند سازگاری عصبی در مغز ایجاد کند که ترک سیگار را دشوار می کند؛ به همین دلیل محققان در جستجوی راه هایی برای درمان وابستگی به نیکوتین با تکنیک های تحریک غیرتهاجمی مغز (NIBS) هستند که با فعالیت های غیرطبیعی مغز مرتبط با قرار گرفتن در معرض نیکوتین مزمن مقابله کند.

در این تحقیق 12 کارآزمایی تصادفی کنترل شده روش های تحریک غیرتهاجمی مغز را در 710 شرکت کننده با وابستگی به نیکوتین مورد بررسی قرار داد و از یک روش متاآنالیز شبکه برای مقایسه مزایا و ایمنی انواع مختلف تحریک غیرتهاجمی مغز استفاده ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف سیگار با تحریک غیرتهاجمی مغز

کاهش مصرف سیگار با تحریک غیرتهاجمی مغز