مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 07:352021-08-05سياسي

خون شریکی تعبیر نوآورانه محمدسرور رجایی بود/شهیدآوینی افغانستانی ها


رییس حوزه هنری در مراسم بزرگداشت محمدسرور رجایی با اشاره به تلاش برای تقویت برادری ایران و افغانستان به عنوان یکی از شاخصه های رجایی، «خون شریکی» را تعبیری نوآورانه از جانب او دانست.

- به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مراسم یادبود زنده یاد محمدسرور رجایی با عنوان سرود سرور ، شامگاه چهارشنبه 13 مرداد با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری، عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، بهروز جلالی رییس بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، جمعی از شاعران ایرانی و افغانستانی و خانواده مرحوم رجایی در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این بزرگداشت و پس از نواخته شدن سرودهای ملی ایران و افغانستان، سعید بیابانکی مجری برنامه گفت: معمولاً وقتی دفتر زندگی هنرمندی بسته می شود، ارزش فعالیت های هنری اش برای عموم مردم آشکار می شود.

نقش محمدسرور رجایی هم برای مردم افغانستان همانند شهید آوینی برای مردم ایران است.

وی در ادامه با بیان خاطره ای از برنامه خندوانه با حضور این شاعر فقید که با واکنش های وسیع رسانه ای داخلی و خارجی همراه شد، شخصیت این هنرمند را شخصیتی تأثیرگذار در پیوند دو ملت ارزیابی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون شریکی تعبیر نوآورانه محمدسرور رجایی بود/شهیدآوینی افغانستانی ها

خون شریکی تعبیر نوآورانه محمدسرور رجایی بود/شهیدآوینی افغانستانی ها