مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 05:452021-08-05سياسي

مشروطه در بوشهر؛ وقتی علم الهدی اهرمی شاهرگ اقتصادی محمدعلی شاه را بست+ عکس


سیدمرتضی علم الهدی اهرمی مردی مبارز به شمار می رفت و به خاطر داشتن تمایلات شدید آزادی خواهی مورد توجه ملیون واقع شد؛ این روحانی متعهد و برجسته در زمان استبداد صغیر پس از وصول فتوای آخوند ملا محمدکاظم خراسانی بر آن شد که بوشهر را از تصرف مستبدین خارج و .

- خبرگزاری فارس - بوشهر، سینا ناجی: بوشهری که بعد از دوران طلایی ایلام باستان توانست در دوران هخامنشیان و ساسانیان موقعیت سوق الجیشی خود را حفظ کند پس از حمله اعراب مسلمان به شکلی متروک در آمد و باز در دوران نادرشاه و توانست آرام آرام به موقعیت قبلی خود برگردد و در دوران قاجار مهم ترین بندر تجاری ایران لقب گیرد.

حضور انگلیسی ها، گمرک و تجارت خانه های کشورهای اروپایی، تاسیس مدرسه سعادت و .

همه وهمه باعث شد که فضای سیاسی بوشهر در دوران قاجار شکی پویا به خود گیرد و در کنار این عوامل سفر علما و چهره های آزادی خواه هم از عوامل دیگر این سرزندگی سیاسی بود.

با تکیه بر نوشتار سدیدالسلطنه کبابی که اصل مقاله در زمان حیات ایشان با عنوان سیدجمال الدین اسدآبادی در بوشهر در مجله کاوه به چاپ رسید، سید دوبار در عصر ناصرالدین شاه قاجار به بوشهر آمده و در سفر دوم قریب چهار ماه در بوشهر اقامت کرده و با شخصیت هایی چون ملک المتکلمین، فرصت الدوله شیرازی، میرزاحسین معتقد اهرمی و حاجی احمدخان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشروطه در بوشهر؛ وقتی علم الهدی اهرمی شاهرگ اقتصادی محمدعلی شاه را بست+ عکس

مشروطه در بوشهر؛ وقتی علم الهدی اهرمی شاهرگ اقتصادی محمدعلی شاه را بست+ عکس