مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 04:352021-08-05سياسي

امضای 19 سند همکاری دستاورد سفر «رحمان» به ترکمنستان


در پایان ملاقات و مذاکرات رؤسای جمهور تاجیکستان و ترکمنستان بین دو کشور 19 سند جدید همکاری در زمینه های مختلف به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در چارچوب سفر رسمی خود به ترکمنستان با قربانقلی بردی محمد اف رییس جمهور این کشور در قالب دوجانبه و وسیع دیدار و گفت و گو کرد.

رحمان در آغاز این دیدار از همتای ترکمن خود به خاطر دعوت برای انجام سفر رسمی به این کشور تشکر و حمایت خود را از توسعه همه جانبه روابط دوستانه و همکاری با ترکمنستان ابراز داشت.

تاکید شد که طی سال های استقلال بین تاجیکستان و ترکمنستان زمینه قابل اعتماد همکاری در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه به وجود آمده است و بر اساس این دستاوردها همکاری دو کشور تا سطح مشارکت استراتژیک ارتقا یافته است.

طی این دیدار مجموع وسیعی از مسائل فعلی همکاری دو کشور، همچنین تعدادی از موضوعات مهم دستور کار منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اظهار امیدواری شد که همکاری متقابل سودمند بین دو کشور در آینده نیز به نفع مردم برادر دو کشور به طور فعال توسعه خواهد یافت.

برای توسعه همکاری های سیاسی و تجاری – اقتصادی، اتخاذ تدابیری برای اجرای برنامه بین دولتی در زمینه تجارت و همکاری اقتصادی تا سال 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 19 سند همکاری دستاورد سفر «رحمان» به ترکمنستان

امضای 19 سند همکاری دستاورد سفر «رحمان» به ترکمنستان