مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 03:452021-08-05حوادث

سیلی که بانی خیر شد/ کشف کتیبه 400 ساله در روستای گلابر پس از سیل


امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کتیبه سنگی در روستای تاریخی و گردشگری گلابر شهرستان ایجرود بر اثر سیل در داخل رودخانه ای موسوم به رودخانه جوقین نمایان شد، این سنگ نوشته حاوی کتیبه آیت الکرسی به خط کوفی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: به محض اطلاع از این رویداد، پایگاه یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایجرود به همراه کارشناسان به منطقه مراجعه و کتیبه را به مسجد تاریخی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد محلی که کتیبه در آن کشف شده یکی از روستاهای تاریخی استان زنجان است، افزود: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی در منطقه حاضر شده اند و از محوطه مراقبت می کنند تا کارشناسان برای بررسی های بیشتر به گلابر اعزام شوند.

 ارجمند گفت: به گفته باستان شناسان قدمت این کتیبه 400 سال است که بخشی از سند هویت مردم استان زنجان و روستای گلابر به شمار می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه روستای زیبای گلابر، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ایجرود در استان زنجان است، افزود: روستای پلکانی و سرسبز گلابر علاوه بر طبیعت دل نشین آثار قدیمی متعددی دارد که مربوط به دوره های تاریخی مختلف هستند که این روستا در محد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلی که بانی خیر شد/ کشف کتیبه 400 ساله در روستای گلابر پس از سیل

سیلی که بانی خیر شد/ کشف کتیبه 400 ساله در روستای گلابر پس از سیل