مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 23:052021-08-04پزشكي

چند نکته حیاتی درباره تغذیه با شیر مادر


یک کارشناس ارشد علوم تغذیه با بیان اینکه خطر مرگ و میر ناگهانی در کودکان شیرمادرخوار نسبت به سایر نوزادان کمتر مشاهده شده است، گفت: تغذیه انحصاری با شیر مادر حداقل برای مدت شش ماه و پس از آن در کنار تغذیه تکمیلی حداقل تا 12 ماهگی توصیه می شود.

- ایسنا/خوزستان یک کارشناس ارشد علوم تغذیه با بیان اینکه خطر مرگ و میر ناگهانی در کودکان شیرمادرخوار نسبت به سایر نوزادان کمتر مشاهده شده است، گفت: تغذیه انحصاری با شیر مادر حداقل برای مدت شش ماه و پس از آن در کنار تغذیه تکمیلی حداقل تا 12 ماهگی توصیه می شود.

معصومه تهرانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری هفته شیر مادر در هفته اول آگوست اظهار کرد: شیر مادر حاوی فاکتورهای ایمنی بخشی است که سیستم ایمنی نوزاد را تقویت و از ایجاد انواع عفونت های گوارشی، تنفسی، عفونت گوش میانی و همچنین آسم، اگزما و آلرژی جلوگیری می کند.

وی افزود: احتمال چاقی و سایر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی، پر فشاری خون، انواع سرطان ها و دیابت نیز در سنین بزرگسالی در نوزادان شیر مادرخوار کاهش می یابد.

این کارشناس ارشد علوم تغذیه بیان کرد: مطالعات نشان داده اند که تغذیه انحصاری با شیر مادر، خطر دیابت در نوزادان شیرمادرخوار را 34 درصد و خطر چاقی در آنان را تا 43 درصد کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته حیاتی درباره تغذیه با شیر مادر

چند نکته حیاتی درباره تغذیه با شیر مادر