مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 21:152021-08-04بين الملل

اتهامات عربستان به حزب الله لبنان


فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان که کشورش مانع اصلی تشکیل نشدن کابینه لبنان و رفع مشکلات این کشور به شمار می رود، در اظهار نظر مداخله جویانه در امور داخلی لبنان مدعی شد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از شبکه خبری الجزیره ، بن فرحان چهارشنبه شب بدون اشاره به کارشکنی مقامات سعودی در به بن بست کشاندن تشکیل کابینه لبنان گفت: از احزاب سیاسی لبنان می خواهم که با حزب الله مقابله کنند.

ادعای وزیر امورخارجه عربستان در مورد حزب الله سخن تازه ای نیست، به طوری که وی بهمن ماه گذشته نیز مدعی شده بود: لبنان بدون اصلاح سیاسی و کنار گذاشتن نیرو های حزب الله، پیشرفت نخواهد کرد.

سخنان خلاف واقع بن فرحان درحالی مطرح می شود که به اعتقاد کارشناسان مسائل لبنان، بر این باورند که عربستان به دنبال راه انداختن جنگ داخلی در لبنان است و ریاض را یکی از عوامل مهم در سنگ اندازی تشکیل کابینه توسط مصطفی ادیب سفیر لبنان در پاریس می دانند.

عربستان در کنار رژیم صهیونیستی و برخی طرف های دیگر با اعمال نفوذ و فشار به طیف های سیاسی همسو، هرگونه تصمیم و اقدام لبنانی ها را در رسیدن به یک دولت مقتدر و کار آمد خنثی کرده و لبنان را به گروگان گرفته اند و مانع تشکیل یک دولت مقتدر و ملی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتهامات عربستان به حزب الله لبنان

اتهامات عربستان به حزب الله لبنان