مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 16:452021-08-04سياسي

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند و 130 روستا


عصر امروز با حضور استاندار کردستان کلنگ مکانیکی آغاز اجرای پروژه آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند به زمین خورد.

- ایسنا/کردستان عصر امروز با حضور استاندار کردستان کلنگ مکانیکی آغاز اجرای پروژه آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند به زمین خورد.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان عصر چهارشنبه (13 مردادماه) در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با اشاره اهمیت مسئله آب در دولت دوازدهم در حوزه آب شرب و کشاورزی، اظهار کرد: در استان کردستان فقط 10 درصد اراضی ما آبی هستند و سال های سال استان از تخصیص آب محروم بود، خوشبختانه با پیگیری ها در سال 98 مجوز 96 هزار هکتار تخصیص آب در بخش کشاورزی از وزارت نیرو گرفته شد.

وی افزود: با این وضعیت اراضی آبی ما به 22 تا 24 درصد خواهد رسید؛ تحقق توسعه استان کردستان به بخش کشاورزی بستگی دارد، متاسفانه به دلیل عدم فروش نفت و نداشتن ورودی صندوق توسعه، اجرای تبدیل اراضی دیم به آبی با کندی مواجه است.

مرادنیا به منابع آبی خوب در استان کردستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود این منابع تامین آب شرب به خصوص در شرق استان با مشکل جدی مواجه است؛ حتی در همین روزها آب شرب شهر سنندج ناگوار است و با صحبت هایی که با مقامات داشتیم توانستیم تامین اعتباری انجام دهیم تا آب شرب تمام شهرهای استان را تامین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند و 130 روستا

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به بیجار و حسن آباد یاسوکند و 130 روستا