مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 13:502021-08-04اقتصادي

قطعی برق عامل کمبود سرم در بازار داخلی


قطعی برق، فعالیت کارخانجات را به میزان حداقل چهار ساعت در روز متوقف کرد و این مساله نیز به کاهش تولید در شرکت های سرم سازی دامن زد.

- در روزهای گذشته و تحت تاثیر اوج گیری شیوع موج پنجم ویروس کرونا، برخی اقلام مورد استفاده برای مبتلایان به این ویروس کمیاب شده که سرم یکی از اصلی ترین این اقلام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در طول یک سال و نیمی که از آغاز شیوع کرونا در ایران می گذرد، در زمان های مختلف، کشور با کمبود با برخی محصولات لازم برای مقابله با کرونا مواجه شده که البته بسیاری از آنها در مدتی کوتاه برطرف شده اند.

در هفته های نخست ایران نیز مانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان با کمبود ماسک، دستکش و الکل مواجه بود که با فعال شدن شرکت های بخش خصوصی این نیاز تامین و حتی اعلام شد که امکان صادرات این محصولات نیز وجود دارد.

در ماه های گذشته نیز برخی داروهای قرار گرفته در پروتکل های درمانی کرونا با کمبود مواجه شد که باز هم شرکت های تولیدکننده داخلی بخش مهمی از این نیازها را برطرف کردند، هرچند همچنان خبرهایی از برخی بازارهای سیاه و افزایش چند برابری قیمت این داروها به گوش می رسد.

در روزهای گذشته و همزمان با افزایش قابل توجه تعداد بستری های کرونا در کشور، در برخی بیمارستان ها خبر از کمبود سرم برای تزریق به گوش می رسد، موضوعی که حالا رییس کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعی برق عامل کمبود سرم در بازار داخلی

قطعی برق عامل کمبود سرم در بازار داخلی