مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 12:352021-08-04سياسي

مناسبات تهران و مسقط فراتر از مناسبات دو همسایه است


رییس جمهور در دیدار وزیر خارجه عمان تاکید کرد که مناسبات تهران و مسقط برآمده از پیوندها و اشتراکات تاریخی دو ملت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در دیدار بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امورخارجه و فرستاده ویژه سلطان عمان گفت: مناسبات تهران و مسقط فراتر از مناسبات دو همسایه و برآمده از پیوندها و اشتراکات تاریخی دو ملت است.

رییس جمهور با بیان اینکه مناسبات صمیمانه ایران و عمان صرفا در سطح روابط دوجانبه باقی نمانده و در همفکری، همکاری و همگرایی دو کشور در عرصه های بین المللی و منطقه ای نیز نمود داشته است، افزود: هدف جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با عمان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رییسی احساس صمیمیت بین مردم ایران و عمان نسبت به یکدیگر را پشتوانه ای برای توسعه و تحکیم روابط دو طرف و سرمایه ای بر پیشبرد روابط دوجانبه دانست.

رییس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کشورهای منطقه توانایی و قدرت کافی را برای تامین امنیت منطقه دارند، تصریح کرد: حضور بیگانگان در منطقه هیچ ثمره ای جز تهدید امنیت ندارد.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار با بیان اینکه حامل صمیمانه ترین تبریک ها و تهنیت های سلطان عمان برای رییس جمهور جدید ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسبات تهران و مسقط فراتر از مناسبات دو همسایه است

مناسبات تهران و مسقط فراتر از مناسبات دو همسایه است