مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 12:002021-08-04سياسي

پاسخ رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس به اظهارات سخنگوی طالبان در مورد حقابه ایران


فدا حسین مالکی رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس در واکنش به ادعای سخنگوی طالبان گفت: اظهارات مجاهد درباره رودخانه هیرمند بیانگر عدم آشنایی او به قوانین بین المللی است چرا که بر اساس معاهده سال 1351 هر دولتی که در افغانستان روی کار بیاید باید به حقابه جمهوری .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی طالبان گفت: ذبیح الله مجاهد در مقامی نیست که بخواهد درباره حقابه ایران از رود هیرمند اظهار نظر کند.

فدا حسین مالکی در واکنش به سخنان اخیر سخنگوی طالبان درباره ایران حقابه رودخانه هیرمند و دریاچه بین المللی هامون در فضای مجازی، گفت: آقای مجاهد گفته است طالبان تشنه همکاری های تجاری و سیاسی با ایران است ، بله این موضوع سخن تازه ای نیست ، دنیا هم به خوبی بر موقعیت استراتژیک و ممتاز جمهوری اسلامی ایران واقف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: یکی از مصادیق این موضوع مسیر طلایی بندر بین المللی چابهار به افغانستان از طریق بازارچه های مرزی میلک-دو غارون است که تاثیر ایران را بر تجارت این کشور و آسیای میانه نشان می دهد.

وی افزود: اظهارات مجاهد درباره رودخانه هیرمند بیانگر عدم آشنایی او به قوانین بین المللی است چرا که بر اساس معاهده سال 1351 هر دولتی که در افغانستان روی کار بیاید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس به اظهارات سخنگوی طالبان در مورد حقابه ایران

پاسخ رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس به اظهارات سخنگوی طالبان در مورد حقابه ایران