مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 12:002021-08-04پزشكي

تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض واکسن


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض تزریق واکسن این بیماری را تشریح کرد.

- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: معمولا علائم و عوارض تزریق واکسن تا چند روز موقتی بوده ولی علائم ابتلا به کرونا طولانی تر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایسنا، پرویز قزلباش ظهر امروز (13 مردادماه) در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با عوارض تزریق واکسن کرونا، اظهار کرد: معمولا عوارض تزریق واکسن کرونا چند ساعت بعد بروز می کند و افراد دچار علائمی مانند درد و قرمزی محل تزریق، ضعف و بی حالی، تب خفیف یا شدید و موقت، بدن درد و غیره شود که پس از چند روز این علائم دیگر بروز نمی کند.

وی در رابطه با علائم ابتلا به بیماری کرونا، افزود: مبتلایان به کرونا ممکن است بدون علائم یا علائم خفیف یا شدید داشته باشند که معمولا طولانی تر از عوارض تزریق واکسن کرونا بوده و یکی از شایع ترین علائم ابتلا به کووید - 19، درد قفسه سینه و احساس تنگی نفس است.

این مسئول با بیان اینکه در مواقع نادری امکان دارد فردی که واکسینه شده چند روز قبل از تزریق واکسن دارای علائم بیماری کرونا باشد، تصریح کرد: افرادی که پس از تزریق واکسن کرونا علائم شدیدی دارند مثل درد قفسه سینه هستند باید به پزشک یا مراکز 16 ساعته سرپایی مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض واکسن

تفاوت علائم ابتلا به کرونا با عوارض واکسن