مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 08:252021-08-04بين الملل

نام 10 دانشگاه برتر در هوش مصنوعی/کشورهای پیشرو در AI کدامند


رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نام 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه هوش مصنوعی (AI ) و کشورهای پیشرو در این حوزه را اعلام کرد.

- ، علی اصغر انصاری در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری های کلانی روی فناوری هوش مصنوعی کرده اند.

به نحوی که کشورهای چین، آمریکا، بریتانیا، هند، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا و اسپانیا در لیست 10 کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار دارند.

رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایران نیز 10 دانشگاه برتر در حوزه هوش مصنوعی شامل دانشگاه های آزاد، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، شیراز، تبریز و فردوسی مشهد می شود.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری ها در دنیا در حوزه هوش مصنوعی با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، ادامه داد: پردازش و ذخیره سازی داده ها مبتنی بر توسعه هوش مصنوعی نیز در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد و ایجاد پلتفرم هایی برای حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه نیز بر این اساس در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام 10 دانشگاه برتر در هوش مصنوعی/کشورهای پیشرو در AI کدامند

نام 10 دانشگاه برتر در هوش مصنوعی/کشورهای پیشرو در AI کدامند