مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 08:002021-08-04بين الملل

آیا تحریم­ های آمریکا علیه ایران ادامه می یابد؟


فاطمه نکولعل آزاد، کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است، جو بایدن به هیچ وجه سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران را کنار نگذاشته و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ­ای وین، - فاطمه نکولعل آزاد، کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است، جو بایدن به هیچ وجه سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران را کنار نگذاشته و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ­ای وین، همان رویه ترامپ شاید با عنوانی دیگر ادامه خواهد یافت.

او می گوید: مقامات فعلی کاخ سفید برخلاف آنچه اعلام می ­دارند باور سیستماتیک به ابزار تحریم علیه کشوری مانند ایران دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فاطمه نکولعل آزاد، کارشناس مسائل خاورمیانه و پژوهشگر موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران در یادداشتی می نویسد: هرچند توافق هسته ­ای ایران و آمریکا در سال 2015 تحریم­ های هسته ­ای آمریکا علیه ایران را رفع و در مواردی به حالت تعلیق درآورد اما باروی کار آمدن ترامپ شرایط کاملاً تغییر کرد.

دولت ترامپ از ابتدای کار خود سیاست مواجهه و مقابله با جمهوری اسلامی ایران را در پیش گرفت.

خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت 1397 و بازگرداندن تحریم ها در مرداد و آبان 1397 از نقاط عطف مهم سیاست آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تحریم­ های آمریکا علیه ایران ادامه می یابد؟

آیا تحریم­ های آمریکا علیه ایران ادامه می یابد؟