مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 07:052021-08-04اقتصادي

فرونشست زمین؛ زلزله خاموشی که در راه است


باید در شرایط خشکسالی منابع موجود اعم از منابع آب و خاک مدیریت شود، البته مواردی مانند تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین نیز بر ایجاد خشکی موثر است.

- معضل فرونشت زمین را زلزله خاموش می نامند، استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی معضلی بسیار بزرگ برای حال و آینده محسوب می شود، در حال حاضر تمامی دشت های چهارمحال و بختیاری گرفتار پدیده فرونشت زمین هستند و خشکسالی های اخیر نیز این موضوع را تشدید کرده است.

پدیده فرونشت زمین در سال های اخیر به یکی از مخاطرات طبیعی برای چهارمحال و بختیاری تبدیل شده است، کاهش چشمگیر نزولات جوی و برداشت های بی رویه سبب تشدید این پدیده شده است، اگر مسئولان در حال حاضر چاره ای برای جلوگیری از فرونشست زمین در دشت های بحرانی و ممنوعه بحرانی استان نیاندیشند، قطعا این تهدید بیش تر از گذشته نمود عینی پیدا خواهد کرد.

روح الله فتاحی در گفت وگو با ایسنا در خصوص عوامل موثر در فرونشت زمین، اظهار کرد: امروزه کشور ایران با پدیده خشکسالی مواجه شده است که این موضوع برای مدت طولانی نیز در ایران حاکم خواهد ماند، در واقع خشکی زمانی در یک منطقه حکم فرما می شود که سالیان متمادی خشکسالی در آن منطقه رخ دهد.

رییس هیات مدیره انجمن هیدرولوژی ایران افزود: باید در شرایط خشکسالی منابع موجود اعم از منابع آب و خاک مدیریت شود، الب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین؛ زلزله خاموشی که در راه است

فرونشست زمین؛ زلزله خاموشی که در راه است