مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1400 ساعت 06:452021-08-04فناوري

اجرای سومین طرح ابررایانه در کشور/10 دانشگاه برتر کشور در هوش مصنوعی


رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف پروژه ابررایانه دیگری بعد از سیمرغ و مریم در این مرکز خبر داد و گفت: - رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعریف پروژه ابررایانه دیگری بعد از "سیمرغ" و "مریم" در این مرکز خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این پروژه ابررایانه تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا علی اصغر انصاری امروز در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ابر رایانه سیمرغ را از دستاوردهای پژوهشگاه فناوری اطلاعات دانست که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهره برداری رسیده و خدمات لازم را به پژوهشگران ارائه می دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با همکاری ستاد کرونا و برخی از دانشگاه ها همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی پروژه ای را در زمینه پراکندگی و شیوع زمانی و مکانی بیماری کرونا در استان تهران اجرایی کردیم.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری های کلانی در زمینه AI کردند، اظهار کرد: 10 کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی به ترتیب کشورهای چین ، امریکا ، بریتانیا ، هند ، آلمان ، ژاپن ، فرانسه ، کانادا ، ایتالیا و اسپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سومین طرح ابررایانه در کشور/10 دانشگاه برتر کشور در هوش مصنوعی

اجرای سومین طرح ابررایانه در کشور/10 دانشگاه برتر کشور در هوش مصنوعی