مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 23:152021-08-03اقتصادي

پیش بینی مشکل در تامین آب عشایر خوزستان در فصل پاییز


معاون عمرانی اداره کل امور عشایر خوزستان گفت: با توجه به اینکه وضعیت ییلاق ها مناسب نیست پیش بینی می شود که عشایر زودتر از زمان مقرر به استان برگردند و با توجه به اینکه در فصل پاییز منابع آبی موجود در مناطق استان به کمترین میزان خود می رسند برای پاییز .

- ایسنا/خوزستان معاون عمرانی اداره کل امور عشایر خوزستان گفت: با توجه به اینکه وضعیت ییلاق ها مناسب نیست پیش بینی می شود که عشایر زودتر از زمان مقرر به استان برگردند و با توجه به اینکه در فصل پاییز منابع آبی موجود در مناطق استان به کمترین میزان خود می رسند برای پاییز با مشکل تامین آب عشایر مواجه خواهیم شد.

مهران شهبازی در گفت وگو با ایسنا در خصوص وضعیت آبرسانی به عشایر خوزستان، اظهار کرد: در سال های گذشته از اردیبهشت ماه به بعد، به دلیل کوچ عشایر به ییلاق ها در خارج از خوزستان، آبرسانی به میزان زیادی انجام نمی شد اما امسال با توجه به خشکسالی، کمبود بارندگی و ضعیف شدن مراتع، وضعیت ییلاق ها مناسب نبود.

وی با بیان اینکه کوچ برون استانی عشایر در سال جاری 15 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: عده ای از عشایر، کوچ برون استانی داشتند اما برگشتند.

عمدتاً بیشترین کوچ عشایر در سال جاری مربوط به کوچ درون استانی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی مشکل در تامین آب عشایر خوزستان در فصل پاییز

پیش بینی مشکل در تامین آب عشایر خوزستان در فصل پاییز