مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 19:552021-08-03اقتصادي

افت خفیف دلار


دلار در کانال 92 واحدی باقی ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، اگرچه برآورد دقیقی از خسارت کرونا به اقتصاد جهانی وجود ندارد اما به منظور تلاش برای تقویت رشد اقتصادی، نقدینگی عظیمی به بخش های مختلف تزریق شده که این نقدینگی به همراه خود دارای تبعات تورمی است.

صندوق بین المللی پول در بیانیه ای اعلام کرد حدود 650 میلیارد دلار کمک نقدی به شکل حق برداشت مخصوص در اختیار کشورهای مختلف برای مقابله با کرونا قرار خواهد داد.

کریستالینا جیورجیوا- رییس صندوق بین المللی پول- با تاریخی خواندن این تصمیم گفته این امر به تقویت ثبات مالی جهانی کمک خواهد کرد.

تا پایان ماه جولای، میزان اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و 98 میلیارد و 842 میلیون دلار رسیده است.

کسری تجاری آمریکا در یک ساله منتهی به این ماه معادل یک تریلیون و 11 میلیارد و 467 میلیون دلار اندازه گیری شده است که 345 میلیارد و 205 میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است.

این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت خفیف دلار

افت خفیف دلار