مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 14:052021-08-03سياسي

درخواست برای حل مشکل ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس


جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی در نامه ای از وزیر آموزش و پرورش خواستند با صدور بخشنامه ­های قاطع، مدارس و ادارات آموزش و پرورش را توجیه و ملزم به ثبت نام کودکان مهاجر افغانستانی در مدارس ایران کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دفاتر غیرقانونی و بدون مدرک در ایران حضور دارند نباید از تحصیل باز بمانند و همه آنها باید در مدارس ایرانی ثبت نام شوند.

تاکید کردند: متاسفانه در طول شش سال گذشته اقدامات کوتاه مدت و بی برنامه سازمان ها و نهادهای مختلف کشور در خصوص تحصیل کودکان افغانستانی باعث شده که در حال حاضر هنوز هم مشکلات تحصیل این عزیزان به طور کامل رفع نشده باشد.

متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم امیر المؤمنین علی علیه السلام: مَن لَم یَتَعَلَّم فِی الصِّغَرِ، لَم یَتَقَدَّم فِی الکِبَرِ هر کس در کودکی تعلیم نبیند، در بزرگی به مقام ارجمندی نمی رسد.

(غررالحکم، 8937) جناب آقای محسن حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم همان­طور که مستحضر هستید رسیدگی صحیح به امر تعلیم و تربیت، ایجاد امکان تحصیل و آموزش همگانی و اهمیت به حقوق مستضعفان و مظلومان، از آرمان های انقلاب اسلامی ایران بوده و هست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست برای حل مشکل ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس

درخواست برای حل مشکل ثبت نام کودکان افغانستانی در مدارس