مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 12:452021-08-03بين الملل

مسکو: وضعیت کنونی افغانستان ناشی از اشتباهات استراتژیک آمریکاست


نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان گفت وضعیت وخیم کنونی در این کشور ناشی از اشتباهات استراتژیک ایالات متحده و متحدانش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیرکل اداره دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سخنانی در یک بحث آنلاین در اندیشکده روسی صندوق دیپلماسی عمومی گورچاکوف گفت وضعیت وخیم کنونی در افغانستان ناشی از اشتباهات استراتژیک ایالات متحده و متحدانش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری تاس ، این دیپلمات ارشد روس اظهار داشت: وضعیت کنونی در افغانستان ناشی از اشتباهات استراتژیکی است که ایالات متحده و متحدانش در سیاست خود در خصوص افغانستان مرتکب شده اند.

کابلوف افزود: ایالات متحده زمانی که به جای کمک به بهبود وضعیت این کشور، به ایجاد شبکه پایگاه های نظامی در خاک افغانستان اقدام کرد، یک اشتباه بزرگ مرتکب شد.

نماینده روسیه در ادامه گفت: آمریکایی ها از موقعیت برای ایجاد شبکه منشعب از پایگاه های نظامی در خاک افغانستان استفاده کردند تا بتوانند نیروهای خود را در مناطق مجاور این کشور از جمله روسیه و سایر همسایگان نزدیک آن مستقر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: وضعیت کنونی افغانستان ناشی از اشتباهات استراتژیک آمریکاست

مسکو: وضعیت کنونی افغانستان ناشی از اشتباهات استراتژیک آمریکاست