مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 12:002021-08-03اقتصادي

پذیرش 67 نیروگاه در بورس انرژی/ عرضه کنتور برق در بورس کالا


معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس انرژی از پذیرش و قابلیت معامله 67 نیروگاه در بورس انرژی شامل 41 نیروگاه خصوصی و 26 نیروگاه دولتی از ابتدای تأسیس تا مرداد ماه 1400 خبر داد.

- به نقل از بازار سرمایه، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس انرژی در وبینار تخصصی بررسی چشم انداز صنعت برق، فرصت ها و تهدیدها ، با نگاهی به ظرفیت های بازار سرمایه گفت: برق یکی از ارکان اساسی معاملات در بورس انرژی است که این کالا، در تابلوی برق در بازار فیزیکی و بازار مشتقه مورد معامله قرار می گیرد و ابزارهای تأمین مالی این صنعت نیز در بازار مشتقه و بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله مورد داد و ستد قرار می گیرند.

محمد حسین عسگری افزود: متنوع ترین ابزارهای تأمین مالی در بورس انرژی برای صنعت برق طراحی و پیاده سازی شده است.

از جمله گواهی ظرفیت که یک ابزار تأمین مالی اختصاصی صنعت برق محسوب می شود و صندوق سرمایه گذاری پروژه نیز که برای اولین بار در بازار سرمایه به کار برده شد، برای تأمین مالی یک نیروگاه مورد استفاده قرار گرفته است.

او از پذیرش و قابلیت معامله 67 نیروگاه در بورس انرژی (41 نیروگاه خصوصی و 26 نیروگاه دولتی) از ابتدای تأسیس تا مرداد ماه 1400 خبر داد و گفت: 10 نیروگاه در بازار سرمایه (8 شرکت در فرابورس و 2 شرکت در بورس اوراق بهادار) با ارزش حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پذیرش 67 نیروگاه در بورس انرژی/ عرضه کنتور برق در بورس کالا

پذیرش 67 نیروگاه در بورس انرژی/ عرضه کنتور برق در بورس کالا