مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 11:202021-08-03اقتصادي

آغاز اقدامات حقوقی بانک مرکزی ایران علیه دولت بحرین


بانک مرکزی کشورمان به استناد «موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین» مصوب 1382.

10.

- بانک مرکزی کشورمان به استناد موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی بحرین مصوب 1382.

10.

23، روز گذشته اقدام حقوقی خود علیه دولت بحرین به خواسته استرداد وجوه سرمایه گذاری شده در بانک های آن کشور را آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی، بر اساس قانون پولی و بانکی کشور، مدیریت ذخایر ارزی کشور از وظایف بانک مرکزی ایران برشمرده شده و این بانک از سال های گذشته که روابط سیاسی بین دو کشور در سطح مطلوب ارزیابی می شد، نسبت به سرمایه گذاری در بانک های کشور بحرین مبادرت کرد.

اما از زمان انعقاد توافق برجام که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس را به مخالفت با توافق مزبور واداشت، مسئولان وقت بانک ضمن پیش بینی دورنمای روابط سیاسی، مبالغ معتنابهی از سپرده های سرمایه گذاری خود را از کشور بحرین خارج کرده ولی پس از قطع روابط دیپلماتیک دولت بحرین در دی ماه 1394، بانک های بحرینی از استرداد مانده ذخایر ارزی این بانک اجتناب کره و همکاری های بانکی را نیز متوقف و به رغم مکاتبات و پیگیری های متعدد، حتی از استفاده از دارایی یاد شده به منظور پرداخت هزینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اقدامات حقوقی بانک مرکزی ایران علیه دولت بحرین

آغاز اقدامات حقوقی بانک مرکزی ایران علیه دولت بحرین