مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 11:202021-08-03اجتماعي

نانوموادی که آب آلوده را پاکسازی می کنند


بسیاری از آلاینده های آلی دیرپا به عنوان مختل کننده های غدد درون ریز که مسئول پیامدهای موثر بر جانوران آبزی شناخته می شوند، هدف قرار می گیرند.

- پژوهشگران کانادایی در بررسی جدید خود سعی دارند تا ویژگی های منحصر به فرد نانومواد را برای پاکسازی آب آلوده به کار بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایتک دیلی، یک گروه بینارشته ای از پژوهشگران کانادایی، پروژه نوینی را برای آلودگی زدایی آب آغاز کرده اند.

آنها در این پژوهش سعی دارند از مزیت ویژگی های منحصر به فرد نانومواد برای ابداع یک روش جدید و پیشرفته الکتروکاتالیتیک (ECA) استفاده کنند.

هدف از این پروژه، ابداع راه حل های جدیدی برای آلودگی زدایی آب از ترکیبات شیمیایی مضر مانند پرفلوروآلکیل (Perfluoroalkyl) است که در لوازم آرایشی، محصولات تمیزکننده، فوم های آتش نشانی و مواد مقاوم در برابر آتش یافت می شوند.

وجود این ترکیبات شیمیایی در تراکم خاص می تواند برای سلامتی مضر باشد.

کاهش مواد شیمیایی با کمک نانومواد ابتکار این پروژه، در ابداع الکترودهای مبتنی بر مواد نانوساختاربندی شده جدید و ادغام آنها در فرآیند الکتروکاتالیتیک برای کاهش ترکیبات شیمیایی است.

پژوهشگران در این پروژه، از 25 سال تجربه و دانش خود در این زمینه استفاده خواهند کرد تا گروه جدیدی از الکترودهای مبتنی بر اکسیدهای فل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوموادی که آب آلوده را پاکسازی می کنند

نانوموادی که آب آلوده را پاکسازی می کنند