مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 11:152021-08-03پزشكي

ظرفیت تخت های بیمارستانی اشباع شده است/ ستاد ملی کرونا 48 ساعته تصمیم گیری کند


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اوضاع بحرانی شیوع بیماری کرونا و اشباع تخت های بیمارستانی، خواستاراتخاذ تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا طی 48 ساعت آینده شد.

- سیدجلیل میرمحمدی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان در کشور اظهار داشت: آمار مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا رو به افزایش است و روزانه 300 الی 400 نفر از هموطنان مان از دست می روند.

وی افزود: در حال حاضر تقریباً ظرفیت بسیاری از بیمارستان ها اشباع شده و در حال ایجاد تخت های اضطراری هستند و حتی ظرفیت تخت های غیرکرونایی نیز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر این روند ادامه یابد، حتی در زمینه تأمین دارو و به ویژه سرم های مورد نیاز برای این بیماران نیز با مشکل جدی مواجه خواهیم شد؛ لذا تا دیر نشده باید تدبیر اساسی شود.

میرمحمدی با اشاره به علل افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: ارتباطات نزدیک مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، مهم ترین عامل شدت گرفتن بیماری است؛ در حالی که یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری این بیماری خطرناک و مهار آن، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تعطیلی دورهمی ها و مسافرت های غیرضروری است، اما متأسفانه نوعی عادی انگاری در بین مردم و مسئولان رایج شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تخت های بیمارستانی اشباع شده است/ ستاد ملی کرونا 48 ساعته تصمیم گیری کند

ظرفیت تخت های بیمارستانی اشباع شده است/ ستاد ملی کرونا 48 ساعته تصمیم گیری کند